Der er forskellige typer af indhold alt efter hvilken målsætning man har. Er det at generere flere salg? Mere trafik til hjemmesiden? Eller større brandkendskab blandt forbrugerne?
Uanset så er det definerende for typen af display-kampagne.
HTML5/GIF
Med GIF’s eller HTML5, har I mulighed for at fange brugerens opmærksomhed ved animeret indhold og dermed opnå større engagement med banner, som regel.
GIF er den mere old school måde at få et animeret banner ud på GDN, hvorimod HTML5-banner er den mere opgraderede version, som er skarpere i farven, fylder mindre og der er større mulighed for kreativ frihed for udviklerne. Vi anbefaler altså HTML5 over GIF. Der er dog nogle krav der skal imødekommes for at kunne få lov til at annoncere med HTML5 på GDN.
Krav til brug af HTML5-annoncer:
Image Ads
En type annonce med et grafisk element, som promoverer din forretning. Image Ads består af et statisk billede med information omkring din forretning, som vises på websider i Display-netværket (linker videre til “Display som kanal”).
DV360
Google Display & Video 360 (DV360) er verdens største Demand-side platform (DSP). En Demand-side platform er en platform, hvorfra man kan købe digitale annoncer via automatiserede auktionssystemer. Auktionssystemer som er mere fokuserede på automatiserede algoritmer end Google Ads, hvorfra at du kan tilgå bedre auktioner.
Med DV360 har du mulighed, for at lave skræddersyede digitale kampagner og nå ud til din foretrukne målgruppe. Det giver dig blandt andet mulighed for at bestemme dine budgetter, udvælge dine målgrupper, få indsigt i væsentlige/relevant data, afprøve kreative idéer, forhandle direkte med medier og meget andet.
Vigtigst af alt, så får du flere muligheder for at få større kontrol over dine placeringer af display annoncer med DV360. Det kræver dog en mere teknisk tilgang til opsætning og styring af annoncer end Google Ads.
Med RDA’er har vi ikke den samme kreative kontrol som med de to ovenstående - her uploader vi nemlig blot vores materialer (bileder, overskrifter, logo, videoer og beskrivelser), og Google genererer automatisk annoncekombinationer til websites, apps, YouTube og Gmail.
Til trods for mindre kreativ kontrol, så har RDA’er en række fordele, og vi anbefaler altid at prøve RDA’er af - i hvert fald som en kombination med andre annoncetyper, og grundene til det er:
Googles algoritme determinerer den mest optimale kombination af materialer for hver annonce baseret på performance.
Nå bredere ud:
Du kan uploade flere materialer pr. materialetype, dvs. flere overskrifter, logoer, videoer og billeder. Google justerer størrelse, udseende og format på annoncerne for, at få dem til at passe på den tilgængelige bannerplads, der er på siden.
Brug af videoer:
Du har mulighed for at tilføje videoer og vises, når Google vurderer at de skaber bedre performance end billeder.
Spar tid:
I og med at Google sammensætter bannerne, slipper vi for selv at skulle bruge tid på at udarbejde bannerne - tid som vi kan bruge på at forbedre performance i stedet.
Gør brug af feeds:
Med RDA’er har vi mulighed for at tilføje produktfeed, så vi kan vise specifikke produkter, som brugerne har været inde at kigge på.
Forældre til:
Ægteskabelig status:
Uddannelse:
Hus:
In-market:
Life events:
Køn:
Alder:
Emner
Her er det muligt at tilføje emner/kategorier, hvor annoncerne kun bliver vist på hjemmesider, YouTube-kanaler og apps, der releaterer sig til relevante emner/kategorier - og ligeledes ekskludere irrelevante emner/kategorier.
Placeringer
Søgeord
Her er det muligt at tilføje specifikke hjemmesider, YouTube-kanaler eller apps i Googles displaynetværk, som man ønsker at få sine display-annoncer vist på og ligeledes ekskludere irrelevante hjemmesider, YouTube-kanaler eller apps.
Her er det muligt at tilføje søgeord og annoncerne bliver altså kun vist på hjemmesider, apps eller YouTube-kanaler, der relaterer til disse søgeord - og ligeledes ekskludere.
Det er også muligt at målrette/ekskludere specifikke geografiske lokationer, samt ugedage/tidspunkter ligesom alle andre Google Ads-kanaler, som search, YouTube og Shopping (insert links to the other websites for the different PPC teams)
Hvilke metrics skal man så være opmærksom på i forhold til Display annoncering & hvor?
Google Display-annoncering kontrolleres via. interfacet I Google Ads. Det giver et nemt & overskueligt overblik på hvordan dine annoncer performer. Vi har valgt, at inddrage de metrics, som vi vurderer vil være mest hensigtsmæssige, til at klarlægge hvordan en Display annonce performer.
Impression er det totale antal af gange din annoncer er blevet vist til en forbruger.
Impressions
Clicks er antallet af gange, folk har klikket på dine annoncer.
Clicks
Cost
Cost, er hvor meget dine annoncer koster at køre.
Cost pr. Click er den gennemsnitlige pris man betaler for hvert klik på en gældende annonce.
CPC
Click Through Rate er en betegnelse for, hvor mange procent af forbrugerne vælger at klikke på din annonce frem for en anden.
CТR
Viewable Impressions
Viewable impressions viser de antal gange en annonce vises. En annonce er viewable, når mindst 50% af display området er synligt i mere end 1 sekund.
Frequency referer til det antal af gange en unik bruger ser din annonce over en tidsbestemt periode.
Frequency
Frequency cap er en funktion, der begrænser antallet af gange, dine annoncer vises for den samme bruger.
Frequency cap.
Copyright © DisplayAnnoncering 2022. All rights reserved. En del af Obsidian Digital.