09.06.2023
Open targeting kan være en effektiv måde at øge ROAS på, selvom det måske lyder risikabelt og dyrt. Hvis du har et dagsbudget på omkring 5000 kr. på Display og Youtube, kan det være en mulighed for dig at prøve.
Open targeting er en strategi, hvor du ikke målretter dine annoncer til specifikke målgrupper, men i stedet overlader det til algoritmerne at vise annoncer til de mennesker, som de mener er mest relevante for dig. Processen starter med at oprette kampagner målrettet high-intent målgrupper. High-intent målgrupper er folk, der har en høj sandsynlighed for at købe dit produkt eller tage en anden ønsket handling.
Når du har oprettet kampagner målrettet high-intent målgrupper, kan du skalere op med open targeting. Du kan oprette en kampagne, der ikke målretter specifikt til nogen bestemt målgruppe, men som i stedet overlader det til algoritmerne at vise annoncerne til de mennesker, som de mener er mest relevante. Det kan være en skræmmende tanke at lade algoritmerne bestemme, hvem der skal se dine annoncer, men hvis du har en solid dataindsamling fra dine high-intent kampagner, kan du være sikker på, at algoritmerne har nok information til at træffe de rigtige beslutninger.
For at beskytte effektiviteten af dine kampagner med open targeting, bør du ekskludere placeringer af lav værdi/performance. Det kan være en god idé at se på de placeringer, som dine high-intent kampagner har præsteret godt på, og kun inkludere disse placeringer i dine open targeting kampagner.
Det er også en god idé at bruge “Indsigter” til at målrette nye målgrupper med high-intent. Når dine open targeting kampagner har kørt i mindst en måned, kan du hoppe ind i “Indsigter” og se, hvilke effektive målgrupper kampagnerne har fundet. Du kan bruge disse indsigter til at oprette nye kampagner målrettet disse high-intent målgrupper.
En af fordelene ved open targeting er, at du indsamler en masse data og indsigter med dine high-intent kampagner, som dine Display og Youtube-kampagner med open targeting kan nyde godt af, når de startes op. Når du har samlet nok data og indsigter, kan du begynde at finjustere dine open targeting kampagner og målrette dem mere præcist til de mennesker, der har den højeste sandsynlighed for at konvertere.
Afslutningsvis kan open targeting være en effektiv måde at øge ROAS på, især hvis du har en solid dataindsamling fra dine high-intent kampagner. Hvis du har et dagsbudget på omkring 5000 kr. på Display og Youtube, kan det være en god.
Copyright © DisplayAnnoncering 2022. All rights reserved. En del af Obsidian Digital.